Przeprowadzki mieszkań i domów porady
Lwią część naszego myślenia o przeprowadzce zajmuje przygotowanie wszystkich oczywistości, o których również i my rozpisywaliśmy się szeroko na blogu. Mówimy tutaj o dokładnym zaplanowaniu, wybraniu terminu, posortowaniu rzeczy, pozbyciu się rzeczy nieprzydatnych, dokładnym i odpowiednim spakowaniu, dobraniu materiałów pakowych, wybraniu firmy przeprowadzkowej, itd. Itd. Jak widać przeprowadzka pomimo iż, wydaje się prosta i nietrudna to zorganizowana akcja logistyczna :). Dzisiaj jednak chcielibyśmy dołożyć jeszcze jedną cegiełkę do przeprowadzkowych obowiązków. Są to wszelkie formalności, których musimy dopełnić względem różnych instytucji państwowych i niepaństwowych. W pierwszej części naszego artykułu opiszemy prostszą operację, czyli przeprowadzkę do wynajmowanego mieszkania. W tym przypadku mamy zdecydowanie mniej rzeczy do załatwienia i dopilnowania.
Przeprowadzka do wynajętego mieszkania
Często zdarza się tak, że przeprowadzamy się do wynajętego mieszkania i wtedy problem ten nie jest tak duży. Bardzo dużo mieszkań jest wynajmowanych w dużych miastach. Ponieważ jesteśmy z Warszawy to wiemy, że lwią część naszych przeprowadzek stanowią przeprowadzki studentów czy młodych małżeństw, a ci zwykle rozpoczynają nowe życie właśnie od mieszkań wynajmowanych. Kiedy wynajmujemy mieszkanie pierwsze co robimy to spisujemy szczegółową umowę z właścicielem mieszkania. Nie musimy zmieniać adresu w dokumentach, a jeżeli coś zamawiamy ze sklepu wysyłkowego to po prostu podajemy nowy adres.
To o czym jednak musimy pamiętać to zaktualizowanie wszelkich danych z dostawcą internetu czy telewizji. Kiedy rozpoczynamy w takim mieszkaniu nową umowę z operatorem, zwykle nie jest to problematyczne, ponieważ wtedy przedstawiamy jedynie umowę najmu, która jest potrzebna aby zaświadczyć operatorowi, że jesteśmy pełnoprawnymi użytkownikami mieszkania. W przypadku kiedy w takim mieszkaniu już istnieje podłączenie i umowa była zawarta wcześniej, również nie ma żadnego problemu. Zwykle jest ona podpisana z właścicielem mieszkania i jedyne co musimy zrobić to ustalenie z nim tej sprawy.
Trudności jakie możemy napotkać
Schody pojawiają się wtedy, gdy w poprzednim miejscu zamieszkania mieliśmy umowę, która jeszcze nie wygasła. W takim wypadku możemy wnioskować u operatora o tzw. transfer usług do nowego miejsca zamieszkania. Wiąże się to z koniecznością uiszczenia opłaty za sam transfer i montaż (sprawdźmy jednak wcześniej czy operator świadczy swoje usługi w nowym miejscu!).
Musimy również pamiętać o tym, że jeżeli używaliśmy adresu zamieszkania poprzedniego miejsca jako adresu korespondencyjnego, będziemy musieli przypomnieć sobie gdzie tak było, w jakich instytucjach podaliśmy taki adres i zaktualizować dane, w przeciwnym wypadku część ważnych dokumentów może do nas po prostu nie trafić.
W przypadku wynajmowanego mieszkania na tym kończą się nasze obowiązki dopełnienia formalności, oczywiście oprócz terminowych wpłat na rzecz właściciela 🙂 i dopełnienia obowiązków społecznych dla znajomych/przyjaciół 😉 W następnym artykule opiszemy bardziej skomplikowaną operację jaką jest przeprowadzka do nowego mieszkania czy domu.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, która dostępna jest na naszej stronie głównej – DC Przepowadzki.
Link do naszego przykładowego cennika – Przeprowadzki Warszawa Cennik.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.